Shoppen in Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Shoppen in Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Shoppen in Miami

Door: Webmaster

26 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Miami

Blijkbaar waren we behoorlijk uitgeput door Las Vegas, want de eerste levende van die dag werd pas gesignaleerd na het middaguur. Aangezien het weer nogal tegenviel besloten we de agenda enigszins aan te passen, en de trip naar de shopping mall en de nike-store van maandag te verplaatsen naar vandaag. Even op internet zoeken naar een outlet-mall en klaas is Kizzle. Op een half uurtje rijden lag een mooie, dus even onze maat Tommie T instellen en wegwezen. We moesten naar East Palm Drive voor de nike-store, maar die stond niet in het apparaat, dus we namen aan dat Palm Drive ook wel goed was.

Niet dus, bleek toen we in een of andere ouderenwijk terechtkwamen. Dan maar doorrijden naar de outlet-mall. Die stond er gelukkig wel in en een half uurtje later stonden we voor ‘The Dolphin Mall’. Eerst even ontbijten natuurlijk, dus streken we neer bij een pittoresk hamburgerrestaurantje. Hier werden de nodige kipbrokken (chicken tenders rule!) en burgers besteld en met smaak opgeslobberd, want met een volle maag shopt het lekkerder natuurlijk.

Binnen bleek het nog groter dan het van buiten al leek, de ene designer shop na andere reeg zich hier aaneen. Heel veel niet echt onze smaak, maar in een parfumzaak werd de eerste aankoop gedaan. Een straatje verder stond een standwerker met een of ander poetsmiddel. Eric is voor deze dingen een makkelijk slachtoffer en de verkoper wist hem dan ook een flesje van 20 dollar aan te smeren. Maar Eric heeft nou wel een hele mooie glimmende ketting!

Even verderop zagen we een verlicht bord met ‘Levi’s’ erop. Aangezien de Levi’s in Amerika sowieso al goedkoop zijn, waren we erg benieuwd naar de prijzen hier.
Die bleken blaag te belachelijk laag te zijn en dus gingen de mannen helemaal los. Met zoveel als ze konden dragen werd de kleedkamer betreedt, en uitendelijk afgerekend bij de kassa. Dit waren zeker niet alleen broeken, maar ook riemen, t-shirts, portemonnee’s, onderbroeken, overhemden, tassen enz. enz.

Om al deze nieuwe kleren naar huis te krijgen waren er extra koffers nodig, en laten die nou ook verkrijgbaar zijn in de mall. Voor 30 dollar per stuk werden 2 enorme tassen gekocht.Want een boete betalen voor een te zware koffer doen we natuurlijk maar één keer :) (zie gister).Hierna vonden we het wel mooi geweest en lieten we Eric in de regen de auto halen en netjes voor de uitgang voorrijden. Zo zijn we!

Omdat Eric, Erik en Marco even wilden fitnessen in de hotel-sportschool, werden hun afgezet bij het hotel, terwijl Marinus en Gerrit even naar de Wal-Mart gingen. Hier moesten ze op jacht voor kostuums voor zaterdag, voor een halloween-party. Dit is behoorlijk gelukt en met 5 mooie pakkies kwamen ze weer in het hotel waar de fitnessers inmiddels ook klaar waren.

Aangezien het vrijdagavond was wilden Gerrit en Marco wel even de deur uit, terwijl de rest in het hotel wilde blijven. Samen gingen ze dus even het uitgaanscentrum van South Beach verkennen, als voorbereiding op de zaterdag. Zoals alles in Amerika bleek dit behoorlijk uitgestrekt te zijn, en dus werd het een behoorlijke wandeling. Gelukkig met een tussenstop voor een drankje. Omdat ze het niet al te laat wilden maken waren ze redelijk op tijd terug in het hotel waar ze hun mandje in doken om zich voor te bereiden op de zaterdag.