Reizen naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Reizen naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Reizen naar Miami

Door: Webmaster

25 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Miami

We zijn al wat keren vroeg op gestaan deze trip, maar vandaag sloeg alles: half vier ging de wekker al. We hadden namelijk een lange reisdag voor de boeg met twee vluchten, eentje van Las Vegas naar Atlanta, en eentje van Atlanta naar Miami.
Zo fris als hoentjes stonden we dus om 4 uur te wachten op een taxi die ons naar Las Vegas Airport zou brengen. Omdat we vanwege de souvenirs wat extra koffers hadden paste het niet in één taxi, dus deden we het maar in twee.

Bij het inchecken stond gelukkig niet zo’n grote rij dus waren we snel aan de beurt. Aangezien Erik de grootste koffer had werd die als eerste op de band gegooid. Hij had gelijk de hoofdprijs en kon 50 dollar lappen omdat zijn koffer te zwaar was, en dat terwijl hij nog wel veel spullen in een extra koffer had gedaan. Ook Gerrit was het bokkie en kon een halve benjamin betalen. De rest kwam wonderwel weg zonder boete.

Omdat we nog wat tijd over hadden voordat het vliegtuig vertrok zochten we even een lekker plekje op om te chillen. Een half uur voor vertrektijd liepen we naar de securitycheck. Hier was het al iets drukker dan verwacht en een kwartier voor de officiële take-off tijd waren we erdoor. We hadden verwacht dat we na de securitycheck gelijk bij de gate zouden zijn, maar dit bleek niet het geval. We moesten nog een monorail nemen naar een aparte hal en daar nog een heel eind lopen. Beetje tijdnood dus. Toen we hoorden omroepen ‘Mr Vastenhouw, immediate boarding please’, besloten we maar eens te gaan rennen. Net op tijd kwamen we gelukkig aan bij al volledig vol vliegtuig en achter ons sloten de deuren meteen.

Meteen vliegen dachten we dus, maar dat bleek niet het geval. Er bleek een probleem te zijn met de startmotor, waardoor de motor niet gestart kon worden. Daarom moest er een apparaat komen waarmee dat wel kon. Dit duurde even en met 3 kwartier vertraging stegen we op.
Na een vlucht van 3,5 uur landden we op Atlanta, waar we nog 1,5 uur over hadden voor onze volgende vlucht. Gelukkig hoefden we onze bagage niet opnieuw in te checken en konden we meteen doorlopen. Dit keer vlogen we in een iets kleiner vliegtuig, met evenredige beenruimte. Gelukkig was het maar voor een krappe anderhalf uur. Rond 18:00 lokale tijd (3 uur tijdsverschil met Las Vegas, 6 uur met Nederland), landden we op Miami. Hier hadden we snel onze koffers te pakken en konden we op zoek naar de autoverhuurder.

Deze bleek niet op het vliegveld zelf te zitten, maar vlak erbuiten. Er reden shuttlebusjes af en aan zodat we geen taxi hoefden te pakken. Aangekomen bij de verhuurder waren we snel aan de beurt en werd het papierwerk in orde gemaakt. Hierna werden we verwezen naar het parkeerterrein waar alle auto’s stonden. Hier mochten we er zelf eentje van uitkiezen. We gingen voor een mooie grijze Dodge minivan met plek voor 7 volwassenen. Hier paste al onze shizzle ruim in :)

Nu moesten we alleen nog even naar het hotel zien te komen, maar ook hier bleek Tomtom weer onze vriend. Binnen no-time stonden we voor Ramada Plaza aan het strand van Miami. Alleen jammer dat het ontzettend kloteweer was, dat verwacht je niet in Miami. Drukkend benauwt, en volop regen en wind. Geen goed begin van een weekend Miami, maar ja hopen op beter weer dan maar. Na een grote order bij de lokale pizzaboer en de nodige douches besloten we maar naar bed te gaan omdat we allemaal kapot waren van de lange reisdag.

Foto's:http://www.nongetjie.nl/fotos/2007/07_10_25_amerika_reisdag/index.php

• 27 Oktober 2007 - 15:17

Anne-lise:

Balen van het weer in Florida.
    Hoop dat jullie nog wel de zon te zien krijgen.
    Wat is de planning in deze buurt?
    Aanraders zijn uiteraard de Everglades en Key west.

• 27 Oktober 2007 - 19:38

Nongetjie:

De zon schijnt inmiddels :-)

Maandag misschien Everglades. Key West komt volgende x als we hier zitten.

• 28 Oktober 2007 - 09:18

Tara:

pfff kom bijna tijd te kort om al die verhalen te lezen... en foto's te kijken!!
    geniet er nog even van!! hier schijnt de zon nu ook (kweet niet voor hoelang)

groetjes t&t

• 28 Oktober 2007 - 12:42

Ria:

Jammer van het weer, maar na regen komt zonneschijn. Geniet nog maar lekker van deze laatste dagen. Groetjes en chilze.

• 28 Oktober 2007 - 15:23

Eefke:

Wij hadden vorige keer in Miami ook regen en daarna een orkaan. haha.:-)
    Maar ook veel mooi weer... geniet ze nog de laatste week!

• 29 Oktober 2007 - 06:10

Anne-lise:

Vlak voor de glades zit een "opvang" voor gators. Daar kan je gatortail eten (lekker) en met zo'n boot weg met zo'n mega motor achterop. (ja het is vroeg, ik ben nog niet zo helder) Ga je lekker door smalle beekjes scheuren met een prop watten in je oren. Zulk lachen!