Antelope Canyon & Glen Canyon Dam - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Antelope Canyon & Glen Canyon Dam - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon & Glen Canyon Dam

Door: Webmaster

18 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Page

Aangezien de mannen de laatste tijd vrijwel nooit ergens langer dan 1 nacht blijven, vonden we het na 2 nachten Monument Valley wel mooi geweest en gingen we ’s ochtends in de vroegte op pad naar het volgende adres: Page.
Het was uitzonderlijk lekker weer dus de rit naar page toe was genieten geblazen, gelukkig was het niet zo’n lang stuk. Dat bracht ons nog voor het middaguur in het prachtige plaatsje Page.

Eerste activiteit die voor vandaag op de agenda stond was het scoren van een nieuwe digitale camera voor Gerrit (zie gister). We hadden het navigatiesysteem ingesteld op een vestiging van ‘Radioshack’, een soort van Mediamarkt. Daar aangekomen bleek helaas dat de vestiging al een jaar dicht was. Gelukkig zagen we aan de overkant een ‘Wal-Mart’, een mega-supermarkt, en we besloten daar ons geluk te beproeven. Eenmaal binnengekomen viel onze mond echt open van verbazing, wat een mega-supermarkt. De v&d in Amersfoort x5, en dat allemaal op de begane grond. Ze hebben er dan ook alles, van kleren, plasmaschermen en autobanden tot de normale alledaagse boodschappen. Gelukkig ook digitale camera’s. Alleen het model dat Gerrit wou was niet meer op voorraad dus stelde Gerrit aan de medewerker voor om het showmodel te nemen met korting. Na overleg met de manager bleek dit geen probleem, en na het overhandigen van 160 dollar (115 euro) was Gerrit eigenaar van een gloednieuwe Casio Exilim Z75 (te koop: defecte Casio Exilim z700). Er werden gelijk wat boodschappen ingeslagen, allemaal broodnodig uiteraard, zoals Corona, Budweiser, Snickers, Doritos en Red Bull. Na het afrekenen deden we even een vlugge lunch op het parkeerterrein en daarna gingen we op zoek naar de camping.

De straat waar we naar op zoek waren stond echter niet in de TomTom, dus reden we even het plaatsje in voor wat Tourist Information (de eerste x).Hier werd ons de juiste route gegeven, en namen we gelijk wat folders mee voor een tourtje. Tien minuten later stonden we op de camping en hadden we een plek voor de nacht. Aangezien het net na twaalven was besloten we om nog even wat te gaan sightseeen, en om 15:30 een tour te doen naar de wereldberoemde Antelope Canyon. De camping stond aan Lake Powell, een meer gecreëerd door een dam genaamd de Glen Canyon Dam, dus we besloten even die dam te gaan bezichtigen.

De dam was een erg indrukwekkend gezicht, de Glen Canyon Dam is dan ook na de Hooverdam de grootste in Amerika. Er bleek een visitor center bij de dam te horen, waar we allemaal leuke informatie konden vinden over de dam. Het bleek ook mogelijk mee te doen aan een rondleiding door de dam. Dit leek ons erg leuk, helemaal toen we hoorden dat het gratis was, dat beviel ons wel als echte Hollanders. Elke dollar die tenslotte bespaard wordt, kan ingezet worden in Las Vegas. De tour bleek erg leuk te zijn en bracht ons op de dam (normaal gesloten voor publiek), en zelfs in de dam. We moesten erg lachen om het ingestuurde verhaal van het tourbegeleidstertje. Ook mochten we kijken bij de elektriciteitscentrale onderin de dam. Al met al een zeer interessante rondleiding, een van de leukste tot nu toe zelfs.

Aangezien we om 15:30 een tour hadden geboekt naar Antelope Canyon gingen we op tijd weg en zo stonden we al om 14:30 in Page te wachten op de auto die ons zou brengen. We wisten onze tijd te verdoen met shoppen en tickets voor Hans Klok regelen (poging 3), maar aangezien het hebben van een minimum aan verstandelijke vermogens blijkbaar geen hindernis is om te werken bij het callcenter van Ticketmaster weten we nog niet of we nou wel of niet kaarten hebben.

Om 15:20 meldden we ons bij het tourkantoor, en een vriendelijke Navajo vrouw bleek onze reisleidster. Met razende vaart bracht ze ons over verhardde en onverhardde wegen (niet dat ze daar qua rijden rekening mee hield) naar de canyon. Wij denken dat ze getrouwd is met Tommié (zie gister). Op de bestemming aangekomen leidde ze ons rond in de Antelope Canyon. Een zeer smalle kloof, uitgesleten door (regen)water. Hier zijn enkele van ’s werelds mooiste foto’s gemaakt, omdat de canyon een waar spel van licht en schaduw is. Ook wij schoten hier met hulp en tips van de aardige reisleidster een paar zeer mooie foto’s. Na anderhalf uur werden we teruggebracht naar het kantoor.

Inmiddels liep het tegen vijven en besloten we op ons gemak op zoek te gaan naar een restaurantje in de haven van Lake Powell. We liepen een willekeurig gebouw binnen en hier bleek een restaurant aanwezig dus melden we ons bij de ingang om begeleidt te worden naar een tafel voor vijf. Eenmaal binnengekomen zagen we al dat het een poepiesjiek restaurant was, en wij met onze kale koppen, oorbellen en petjes een beetje uit de toon vielen. Maar ja, dollars zijn dollars en eten is eten. Er werden weer allerlei exotische gerechten besteld waaronder Cross Cut Ribs (overdwarse Spare Ribs) en kipsalade als voorgerecht en Aqua Terra Bass (baars, 2x) New York Steak (2x) en Halibut (heilbot)(1x) als hoofdgerecht. Aan u lieve lezertjes de taak om de juiste namen bij het juiste hoofdgerecht te plaatsen :).

Na het verorberen van het voedsel en het betalen van de in dollars al redelijk lage rekening van 200 dollaar (kun je nagaan wat het in euro’s is), togen we richting de camping. Het was inmiddels al donker geworden dus moesten we alles in het donker aansluiten, maar goed, we hebben gelukkig de water -en stroomaansluitingen niet verwisseld en dus zaten we na 5 minuten weer met stromend water en licht.

We besloten de avond af te ronden met een borrel en wat internetdingen en zo was er weer een drukke dag voorbij in het mooie Amerika.

• 21 Oktober 2007 - 02:59

Gerrit:

Fotos volgen zsm, we zitten nu in Vegas vandaar ;-)

• 21 Oktober 2007 - 10:28

Lammert En Lammertje:

De hartelijke groeten van de Zwanen, wanneer komt het boek uit? Lammert wil zich alvast inschrijven voor een exemplaar.

• 21 Oktober 2007 - 12:49

Ria, Peter En Jos:

Hebben jullie nog wel wat dollars over voor Vegas of is het boel shit.

• 21 Oktober 2007 - 13:11

Willeke:

ik had jullie daar wel eens willen zien zitten in dat restaurant

• 21 Oktober 2007 - 13:20

Willeke:

en als dat tasje van poemavel niet lukt, graag een navajokleedje van 50/50 cm in bruin-zwart