Touren door Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Touren door Monument Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Touren door Monument Valley

Door: Webmaster

17 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag ging de wekker weer om 07:30. De reden dit keer was een terreinwagen-tour door Monument Valley, die overigens nog even geboekt moest worden. Om 08:00 snelde Gerrit dan ook even naar het campingkantoor om de boeking te doen. Er was nog plek dus konden we ons om 08:30 melden bij het verzamelpunt. Hier leek het alsof we de wagen voor onszelf hadden, maar die illusie werd snel de grond ingeboord toen er bij de volgende stop een kudde Fransen en Japanners klaarstond. Wij kregen de Fransen als medereizigers, een mooie reden om ons middelbare school Frans weer eens aan te halen: oui, que’est que c’est, si, sicher, bon, please, yes, klopt enz enz.

Na de Franse inval reed onze Navajo-chauffeur Tom (Tommié!) ons naar de ingang van het nationale park. Hier aangekomen waren we blij dat we niet hadden besloten om met onze camper door het park te rijden, want de wegen waren op zijn zachtst gezegd niet erg verhard. De terreinwagen had hier gelukkig geen problemen mee, maar toch, als je niet zo goed tegen een whiplash kan lijkt de tour me geen aanrader :)

Als eerste werd er gestopt bij een traditionele Navajo Hogan, een indianenhut (het park ligt een Navajo Reservaat). Hierin zat een Navajo vrouw die een demonstratie weven, meel malen en haar doen gaf. Zeer interessant om te zien hoe ze van verschillende planten verschillende kleuren draden weten te maken voor het te weven object. En ook de hogan zelf was een knap staaltje handwerk. Deze hutten worden gebouwd van houten balkjes en zand en lijken van buiten op iglo’s.

Er stond een aardige wind, en bij de tweede stop werd gepoogd de schermen neer te laten zodat weuit de wind zouden zitten, we zaten namelijk in een soort bak met bankjes. Dit kon echter niet, en ook de geluidsinstallatie was kapot, zodat we niets konden verstaan van Tommie. We moesten dus even wachten op een nieuwe auto, die was er snel en we konden weer op pad. Toen bleek dat we ook met geluidsinstallatie niets van Tom konden verstaan maar ja, wij hadden genoeg aan onszelf en de fotocamera’s.

Tijdens de trip hebben we verschillende leuke dingen gezien zoals de welbekende ‘mittens’, rotsformaties die iedereen wel kent uit ‘Back to the Future III’, als de DeLorean de woestijn in komt rijden met een horde indianen achter zich aan. Ook kwamen we langs verschillende rotskoepels met gaten er in, die onder meer gebruikt zijn voor Indiana Jones films, en langs locaties die gebruikt zijn voor auto- en Marlboro reclames. Monument Valley is een zeer geliefde spot voor film- en reclamemakers kun je dus wel zeggen. Verder kwamen we nog oude indiaanse rotstekeningen tegen, en meerdere rotsformaties zoals ‘Het Wagenwiel’, en ‘De Drie Zusters’.

Tegen enen liep de tour ten einde en hadden we een middag over om lekker te chillen en alvast wat dingen te regelen voor de rest van de week, zoals een vlucht over de Grand Canyon, kaarten voor Hans Klok met Pamela Anderson (vooraan uiteraard) en het vervroegen van de reeds geboekte Hummer limousine. Er was trouwens nog een behoorlijke domper want Gerrit z’n camera was gevallen en was niet meer aan de praat te krijgen. Ook een aantal reparatiepogingen bleken niet helpen, dus werd er ook gelijk op internet gezocht naar een elektronicazaak dichtbij de volgende bestemming. Dus bij deze alvast excuses dat jullie een halve dag foto’s moeten missen.

Iedereen is natuurlijk weer zeer geïnteresseerd in ons avondeten; dat bestond deze keer uit Spaghetti, en de overgebleven kippenbouten van de bbq. Samen met wat bier en Jagermeister werd de avond afgesloten met wat hoogstaande humor: Jackass number two. Ja thuisblijvers, we kunnen wel zeggen: Money Talks.

Fotos: http://www.nongetjie.nl/fotos/2007/07_10_17_amerika_monument_valley/index.php

• 19 Oktober 2007 - 07:23

Karinebin:

Hey TOPPERTJIES!!

Heb nu eindelijk al jullie verhalen kunnen lezen (in Tunesie is internet een beetje heel erg traag) en achter je eigen pc is het toch een stuk idealer.

Maar echt zo super gaaf dat jullie deze reis maken en gerby je verhalen zijn in 1 woord GEWELDIG om te lezen en de pica's zo mooi. Zie dat jullie allemaal volop aan het genieten zijn en nu ik dit zo allemaal lees en zie, ben ik echt wel jaloers en zou dit zelf ook nog een x willen meemaken in me leven. Als ik het goed heb begrepen zijn jullie eind okt. weer terug dus voor de dagen die nog komen gaan geniet ervan van jullie and have fun!! Neem aan dat er wel een groots welkomsparty is als jullie weer terug zijn hihi.. ;D

Maar voor nu geniet ervan voor zolang het nog mag duren!! dit is een ervaring die jullie voor altijd bij jullie zullen houden en die niemand ooit van jullie kan wegnemen!!

ENJOY en see you all soon en take care!!

liefs karin

• 19 Oktober 2007 - 07:50

Willeke:

't is zund, geen foto's. De buuf bekijkt ze ook!!

• 19 Oktober 2007 - 14:54

Gerrit:

Er is al een nieuwe camera aangeschaft

• 19 Oktober 2007 - 16:14

Ria:

Geweldig allemaal. Goede vlucht naar de Grand Canyon. Veel plezier.
    En o ja, vooraan zitten bij Pamela kan nog wel eens gevaarlijk wezen, hoor. Hans Klok kan heel goed toveren, voordat je het weet heb je een bal op je kop van Mw. Anderson.
    hier is alles goed. groetjes

• 19 Oktober 2007 - 17:50

Margriet:

Hej Hej,
    Goed naar jullie zien in de states zie ik!De tijd gaat ook voor julie hard zeg, jullie zijn al weer over de helft!
    Dat probleem met vallende cameras ken ik...Heel erg vervelend!
    Als je toevallig over Dublin naar huis vliegt moet je me het ff laten weten.. pakken we een Guiness!
    Veel plezier nog!

Kus from Ireland

• 21 Oktober 2007 - 09:50

Wilfred:

Wat een halve dag geen foto's!!! Dat kan niet. Doe die dag dan maar over:)