Everglades & Miami Centrum - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Everglades & Miami Centrum - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Everglades & Miami Centrum

Door: Webmaster

29 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Miami

De laatste volledige dag in Miami, onze vaste lezers weten al dat deze mannen dan niks anders kunnen doen dan het maximale er uit halen. Dat betekent niet uitslapen, dus waren we allemaal om 09:30 klaar voor vertrek. De reis voor vandaag voerde ons buiten Miami naar het randje van de Everglades, naar een alligatorfarm om precies te zijn.

Om 11:00 kwamen we aan en haalden we alvast de benjamins (100 dollar biljetten) uit onze zak om de entree te betalen. Tot onze grote verbazing bleek de entree maar 19 dollar per persoon te zijn, dat was een koopje gezien de vele activiteiten die we daar gingen doen! Om 12:00 werden de alligators gevoerd dus we hadden nog een uurtje om de boel een beetje te verkennen.

Als eerste gingen we daarom even kijken bij de babyalligators. In een aantal bassins lagen verschillende groottes alligators. Van zeer klein tot halfvolwassen. Echt spectaculair kijkmateriaal is het niet want die beesten voeren vrij weinig uit, beetje chillen in de zon, mooie beestjes! Dan maar even het slangengedeelte in, hier lagen slangen in alle soorten en maten, waaronder ook de giftige soorten.

Even verderop lagen wat beesten die we eerder in het reisverslag al eens aangehaald hebben: bergpoema’s. Er waren 2 volwassen exemplaren aanwezig in het hok, en dit zijn behoorlijke beesten. En die lopen dus gewoon in het wild rond in verschillende delen van Amerika. Inmiddels was het 12:00 geworden en dus tijd om naar het voeren van de alligators te gaan.

Toen we plaats hadden genomen (vooraan op het kleine podiumpje) kwam er na een paar minuten een klein latino-vrouwtje aangelopen met een emmer vol vis. Met een stok baande ze zich een weg door een alligator of 100 die daar inmiddels naartoe waren gekomen en nam plaats op een soort paal in het midden. Ondertussen was er ook een soort Steve Irwin aangekomen die ook een emmer vis bij zich had. Doodkalm liep hij tussen de alligators door en gaf hier en daar een visje weg. Het latinootje op de paal bleek de grotere alligators te mogen voeren, en toen werd ook duidelijk waarom ze op een verhoging stond. Die beesten springen gewoon een stuk om aan een visje te komen. Maar ze had het blijkbaar vaker gedaan want ze kwam er zonder kleerscheuren weer uit.

Na de show was het rennen naar de volgende attractie van het park, de welbekende airboats. Dit zijn boten met een enorme proppeller achterop die het bootje over water en vochtig land kunnen voeren. Aan het begin van het tochtje zagen we gelijk al alligators in het wild vlak naast de boot, en verschillende soorten schildpadden. De boot voerde ons een stukje de Everglades in en met een enorme vaart en lawaai werden we hier rondgeleid.

Na het tochtje konden we gelijk door naar een show met slangen. Hier werd door het latino-vrouwtje uitleg gegeven over verschillende soorten slangen, en konden mensen uit het publiek wat slangen vasthouden. Tot onze blijdschap kon iedere bezoeker na de show op de foto met een enorme slang, daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen!
Iedereen kreeg om beurten een zware en lange slang op z’n schouders en we kregen ruimschoots de gelegenheid om wat mooie plaatjes te schieten.

Om 14:00 was het tijd voor de laatste activiteit in de alligatorfarm: de alligatorshow. Hier werd wat uitleg gegeven door ‘Steve’ over het leven van krokodillen en alligators. Wederom was het latino-vrouwtje hier aanwezig. Met haar blote handen sleepte ze een alligator uit het water, om hier wat trucjes mee te doen. Aan het eind van de show weer een aangename verassing, er waren twee kleine alligatortjes aanwezig waar het publiek mee op de foto kon, en natuurlijk stonden we ook hier met onze neus vooraan voor foto’s.

Hierna verlieten we de alligatorfarm, en gingen we op pad naar een locatie waar we erg graag heen wilden ‘Hooters Miami’. Deze bevond zich midden in downtown Miami, aan een jachthaven. We parkeerden de auto op een parkeerplek bij het water en via een mooie boulevard liepen we richting Hooters. Onderweg zagen we een powerboat liggen, waar we natuurlijk acuut foto’s van moesten hebben. Toen we zagen dat je voor maar 30 dollar mee kon met deze boot was de beslissing snel gemaakt en precies 7 minuten nadat we de boot hadden zien liggen zaten we er al in.

Het tochtje met de boot was echt geweldig. Onder een lekker zonnetje voeren we door de haven van Miami, en iets buiten de haven werd het gas opengedraaid en met een enorme snelheid voeren we naar een eiland waar huizen van sterren te vinden waren. We waren achterin gaan zitten, en dit bleek een uitstekende plek om ontzettend nat te worden van opspattend water van de power boat. Aangekomen bij het eiland voeren we langs de oevers hiervan en zagen we onder meer de huizen van Will Smith, Madonna, Ricky Martin, Sylvester Stallone en Gloria Estefan. Hierbij waren ook huizen die gebruikt waren in films. Zo zagen we het huis dat gebruikt was in ‘Bad Boys II’ en tot ieders grote vreugde het huis uit ‘Scarface’. Hierna werd er nog een poosje op volle snelheid buitengaats gevaren, waarna we kletsnat terugkeerden naar de haven.

Met soppende kleren stapten we iets later Hooters binnen, waar we onder het genot van een biertje onze eerste echte maaltijd van die dag gebruikten: hamburgers, kip, sandwiches en kaassticks. Ook werd even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat Hooters-souvenirs te kopen.

Na onze portie Hooters gingen we naar huis om nog even een lekker avondje te chillen in het hotel (Eric, Marco en Marinus) of nog even het centrum van South Beach te bezoeken (Gerrit en Erik). Tegen twaalven was iedereen bekaf en gingen we naar bed om ons voor te bereiden op de terugreis die de volgende dag plaats zou vinden.

Foto's: http://www.nongetjie.nl/fotos/2007/07_10_29_amerika_everglades_miami/index.php

• 01 November 2007 - 18:20

Anne-lise:

En, nog gatortail gegeten daar?
    Jammer dat jullie de glades zelf niet ingeweest zijn. Is echt prachtig daar.
    Balen dat het er weer op zit, of niet!
    Goeie reis terug!

• 01 November 2007 - 19:30

Gerrit:

Nee niet gegeten, zag het nergens staan daar :-(

We zijn volgens mij tot het randje van de Everglades geweest. Maar naar Miami ga ik zeker nog terug, en dan komen de Everglades goed aan de beurt kan ik je melden!

En de keys ook btw haha

• 06 November 2007 - 15:55

Anne-lise:

Ze hadden er toen zo'n snackkar staan.
    Ik ga ook zeker nog een keer die kant op!