Grand Canyon, Hooverdam & Las Vegas - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Grand Canyon, Hooverdam & Las Vegas - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, Hooverdam & Las Vegas

Door: Webmaster

20 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Na een elandloze nacht werden we wakker middenin de Grand Canyon. Uitslapen was er vandaag weer niet bij, want we moesten om 09:30 op het vliegveld(je) zijn. Via internet hadden we een vlucht geboekt, die ons 50 minuten over de Grand Canyon zou vliegen. Tijdens de rit naar het vliegveld zagen we al dat het behoorlijk waaide, en dat bleek daar niet anders te zijn. Een half uurtje na het inchecken konden we aan boord van het vliegtuigje. Bij het instappen werd ons aangeraden om de gordels vast te doen, omdat het een ‘bumpy ride’ zou worden. Nice. We propten ons in het onooglijk kleine vliegtuigje en gespten ons in de riemen. Vlak na het opstijgen kwamen we al in een soort luchtzak, waardoor we een paar meter naar beneden vielen, gelukkig bleef het daar bij. Wel werd het vliegtuigje van tijd tot tijd flink door elkaar geschud, en zagen we wel wat angstige gezichten verschijnen.

Het uitzicht vanuit het vliegtuigje was natuurlijk fantastisch, en we zijn over een heel groot deel van de Canyon gevlogen. Na 45 minuten kwam de voor sommigen verheugende mededeling dat de tocht voorbij was, en we zouden gaan landen. Iedereen was toch wel weer blij om op de grond te staan. Na deze spannende vlucht was het tijd om te gaan rijden, want we hadden nog een tocht van 6 uur voor de boeg naar Las Vegas.

Via een brede snelweg koersten we naar Las Vegas, maar vanwege de wind niet zo hard als gewoonlijk. Onderweg pakten we nog een stukje mee van Route 66, de welbekende snelweg. Na 5 uur rijden waren we de Hoover Dam genaderd, en werden we via borden naar een controlepost geleidt. Hier werd de camper gecontroleerd door de politie, dit in verband met mogelijke terroristische acties. Van de vriendelijke agent kregen we te horen dat het in orde was, maar dat we de camper wel eens op mochten ruimen ;-).

Aangekomen bij de Hooverdam werden natuurlijk de nodige plaatjes geschoten. Groot was onze vreugde toen we ontdekten dat er een Hoover Dam Gifstore aanwezig was. Hier werden dan ook weer de nodige dollars gespendeerd, zo zijn we. De zon was inmiddels al onder aan het gaan, tijd om het laatste uurtje naar Vegas te rijden.

Met invallende duisternis reden we Las Vegas in, waar we op zoek gingen naar onze camping. Deze bevond zich recht aan de Strip, zodat we lekker dichtbij alles zaten. Tijdens het inchecken onstond er enige verwarring, omdat er al ingecheckt was onder onze naam. Aangezien de kansen vrij klein waren dat er nog een Duijst uit Bunschoten aanwezig was, werd alles even gecheckt. Gelukkig bleek het voor ons geen probleem te zijn, omdat wij ons natuurlijk konden identificeren als zijnde de echte Hendrik Duijst. We kregen dan ook een mooie plek toegewezen op de camping, waar alles snel in gereedheid werd gebracht voor een avondje Vegas.

Rond 21:00 gingen we op pad richting de MGM Grand, naar de daar aanwezige club Studi0 54. Maar eerst werd er natuurlijk even rondgekeken in het megagrote casino van MGM. Hier werden gelijk wat dollartjes ingezet, en natuurlijk verloren. Tegen half elf besloten we in de rij te gaan staan voor de club, waar zich inmiddels aardig wat mensen hadden verzameld. Gelukkig kwamen we probleemloos binnen met onze funshirts en sportschoenen. In de mooie club is natuurlijk weer het nodige beleefd. Fotos zeggen wat dit betreft meer dan duizend woorden, dus verwijs ik jullie met liefde door naar de die avond gemaakte fotos. Noemenswaardig is nog wel dat Eric via een live telefoonverbinding met het thuisfront in ging zetten op de roulettetafel op zwart. Het werd rood. Zo gingen we een stuk lichter naar huis dan dat we gekomen waren, maar ja, dat is Vegas he :)

• 22 Oktober 2007 - 06:43

Daantjie:

Een stuk lichter... en dat op de eerste avond! Goed bezig mannen!! Eerst even opwarmen natuurlijk ;-)

• 22 Oktober 2007 - 06:57

Daantjie:

Ik zie (nog) geen foto's hoor!

• 22 Oktober 2007 - 08:49

Willeke:

Jullie hebben natuurlijk gedacht we verdienen onze reis "even" terug.

• 22 Oktober 2007 - 10:22

Wilfred:

Maar helaas dat zat er niet in voor de mannen. Zo zijn ze:)

• 22 Oktober 2007 - 11:15

Carola:

leef je uit erischssss!!!
    Kus carola

• 22 Oktober 2007 - 13:18

Ria:

Veel geluk en plezier toegewenst van ons allen. Misschien verdienen jullie je reis nog terug. Hou wel het schuurtje bij het huisje, hé. Groetjes

• 22 Oktober 2007 - 15:58

Eefke:

Wie waren die anderen mensen dan, die onder jullie naam hadden ingecheckt? Of zijn jullie daar niet achtergekomen? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

• 22 Oktober 2007 - 16:34

Steven: