Snakes 'n lizards @ Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Snakes 'n lizards @ Capitol Reef - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Snakes 'n lizards @ Capitol Reef

Door: Webmaster

14 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Torrey

We waren al gewaarschuwd dat het een koude nacht zou worden, daarom waren niet aangesloten op de waterleiding ivm bevriezing. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden als je op 2000 meter hoogte zit. Ook met slapen hadden we er al rekening mee gehouden, en iedereen lag in vol tenue in bed. Toch was het voor velen de koudste nacht uit hun leven, en verschenen er weinig fitte gezichten aan het ontbijt.
Reden genoeg voor Gerrit i.i.g. om direct een gevoerde slaapzak te kopen.

We gingen deze dag gelukkig weer bergafwaarts dus waarschijnlijk was het maar 1 nachtje kou lijden. Vandaag hadden we een redelijk korte trip van slechts 3,5 uur, en aangezien we 09:00 vertrokken stonden we 12:30 alweer bij de volgende camping. Hier hebben we eerst even ingecheckt zodat we zeker waren van een plek en daarna begaven we ons met camper en al naar het park Capitol Reef.

Ook in dit park was er een route door het park uitgezet die met de camper te rijden is, met verschillende punten waar uitgestapt en gewandeld kon worden. Als eerste kwamen we langs een wand met rotstekeningen van indianen. Deze tekeningen zijn honderden jaren geleden gemaakt om de goden gunstig te stemmen voor de jacht en de reis. Fascinerend om te zien! Onze reis vervolgde hierna naar de zogenaamde ‘wash trail’, een wandeltocht door een droog liggende kreek. Deze ligt echter niet altijd droog, zodat we moesten opletten of het niet zou gaan regenen of onweren.

Dit pad zou ons door de kloven van Capitol Reef voeren, met aan beide kanten steile bergwanden. Het pad begon nogal breed en op wat normaal de oevers van de kreek waren was genoeg begroeiing te vinden, met de daarbij behorende fauna. Zo hebben we eekhoorns gespot, veel hagedissen en zelfs een heuse slang (zie fotos). Na een half uurtje lopen werden kwamen de rotsten wat dichter op elkaar te staan en zat je echt in een kloof. Dit was allemaal uitgesleten door de nu droge kreek, en de kreek had ook allemaal holen in de rotswanden gemaakt.

Na een wandeling van bijna 2 uur waren we weer terug bij de camper en trapten we het gas diep in om bij de volgende bestemming te komen: een heuse waterval. Gelukkig stond deze niet bijna droog, zoals die in Yosemite. Het was geen mega-waterval maar toch leuk om eens te zien, ongelofelijk hoeveel water er langs zoiets gaat.

Na de waterval hadden we alleen nog de ‘scenic drive’ op de agenda staan voor vandaag. Deze rit voerde ons 16 kilometer lang langs alle mooie uitzichten van het park. Hier hebben we natuurlijk weer de nodige stops gemaakt om plaatjes te schieten en te genieten van het uitzicht. Terug was het uiteraard ook weer 16 kilometer, en weer aangekomen op het startpunt vonden we het wel welletjes geweest met Capitol Reef. Op naar de camper dus.

We waren weer mooi op tijd op de camping wat ons de gelegenheid gaf om weer even onze eigen dingetjes te doen en te douchen enzo. Omdat er een restaurant bij de camping zat hadden we al beslist dat we daar gingen eten en daarom zaten we om 19:00 met verschillende borden eten voor onze neuzen. Na het eten was iedereen bekaf en moest er even gechilld worden.

Wederom bleek er een zwembad met hottub aanwezig te zijn, dus de ene helft dook daar acuut in, terwijl de andere helft de camper in kroop met een goed boek. Na de badsessie werden nog even de fotos van de afgelopen dagen bekeken en gingen we vroeg naar onze nesten.

Foto's: www.nongetjie.nl/fotos/2007/07_10_14_amerika_capitol_reef/index.php

• 15 Oktober 2007 - 20:15

Wilfred:

De mannen van de natuur hoor:) ZO ZIJN ZE! Sfeer

• 16 Oktober 2007 - 07:00

Willeke:

Ik denk dat julllie een jaar nodig hebben om bij te komen van alle indrukken!! Nooit gedacht dat jullie zo van natuur houden!!

• 16 Oktober 2007 - 08:38

Anna:

zo dan zien we ook een andere kant van jullie ha ha.... donders mooi!!!!

xxx anna

• 16 Oktober 2007 - 09:25

Miranda:

Ja inderdaad, echte flora en fauna liefhebbers. Altijd al geweten. Goeie trip nog! Haha..

• 16 Oktober 2007 - 09:26

Ria:

Is het daar zo rustig. Je zou zeggen dat jullie de enigste zijn. Lekker genieten van de natuur. Jullie zijn echte natuur-freeken. Rust nog maar lekker uit, voordat jullie in Vegas zijn. Dan is het met de rust gedaan. Groetjes van ons allen.

• 16 Oktober 2007 - 10:57

Daantjie:

Ik was al bang dat jullie niks te eten kregen haha!

• 16 Oktober 2007 - 11:22

Daantjie:

Oja, kunnen jullie een keer wat foto's maken in een grote supermarkt? Ze schijnen daar zelfs emmers ijs te verkopen voor de hele familie! Ben ik ff nieuwsgierig naar. Alles kingsize!!
    Mij had je allang weg kunnen rollen als ik daar zou wonen :D

• 16 Oktober 2007 - 12:34

Glvbokhorst@casema.n:

het is daar leuk erik doe je best

• 16 Oktober 2007 - 20:04

Johan:

Leuk om over jullie belevenissen te lezen.
    Ik zal een hottub op de parkeerplaats laten plaatsen zodat Erik tussen de middag even kan chillen!

• 17 Oktober 2007 - 10:07

Eefke:

Nou het is echt een "zoek de slang" foto.:-) LOL
    Ik dacht dat jullie zo'n mega slang hadden gezien.