Vertraging @ Miami - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu Vertraging @ Miami - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van nongetjie - WaarBenJij.nu

Vertraging @ Miami

Door: Webmaster

30 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Atlanta

Nog even uitslapen en daarmee houdt Miami op voor ons vandaag. Om 11:00 verlieten we het hotel, met als eerste stop het inleverpunt van de huurauto. Dit lag op een half uurtje rijden van het hotel, en het inleveren was zo gepiept. Vanaf het inleverpunt ging er een pendelbus naar het vliegveld die ons afzette bij de balie van onze vliegmaatschappij Delta. Hier was het lekker rustig en binnen no-time waren onze koffers (zonder boete!) ingecheckt. We zochten een plekje op vlakbij de gate, om problemen met te laat komen te voorkomen (zie 25 oktober), en wachtten rustig op onze vlucht naar Atlanta, vanwaar we naar Amsterdam zouden vliegen. So far so good.

Na een poosje wachten verscheen er op het scherm dat het vliegtuig van Delta Airlines waar we mee vlogen een uur vertraging had, erg slecht nieuws voor ons, want onze aansluiting op Atlanta was met drie kwartier al erg krap, en die gingen we nu dus zeker missen. We meldden ons bij de informatiebalie en hier stelden ze ons gerust door ons in te boeken op een vlucht van KLM die we wel gingen redden ondanks de vertraging. Very nice!

De vertraging liep gelukkig niet verder op en zo landden we een uur later dan origineel gepland op Atlanta. We hadden drie kwartier om ons te melden voor de KLM vlucht, dus zetten we een sprintje in richting de juiste gate. Hier kregen we te horen dat wij niet in hun systeem ingeboekt waren en dus niet met de vlucht meekonden. De stemming sloeg hier snel om en er werden al doemscenario’s geschetst als overnachten op het vliegveld. Eric en Erik reageerden hierop door te zeggen dat ze zeker niet op het vliegveld wilden overnachten en dat ze dan wel een vlucht naar Londen gingen boeken ofzo. Gerrit moest hier hard om lachen en zei dat hij haast ging hopen op nog meer vertraging zodat hij ze naar Londen kon zien vliegen. Ondertussen zagen we het KLM vliegtuig vrolijk van de gate loskomen

Eerst maar eens even naar de balie van Deltaom verhaal te halen dus. De dame achter de balie zocht even het systeem er op na en kwam erachter dat we helemaal niet op de KLM vlucht naar Amsterdam ingeboekt waren, maar dat we ingeboekt waren op een vlucht van Delta naar London, en van Londen met British Airways naar Amsterdam. Toch nog naar Londen dus, zoiets verzin je niet!

Gelukkig vertrok de vlucht naar Londen niet al te laat daarna en we hadden zelfs nog even tijd om een gezond Maccie te scoren. Aangezien dit de laatste burgers in Amerika zouden zijn genoten we er nog even extra van :). Na de maaltijd wandelden we naar de gate, waar het vliegtuig keurig op tijd aankoppelde en wij aan boord konden. Tot onze grote schrik zagen we bij binnenkomst al dat Inflight Poker er niet in zat, omdat er geen persoonlijke tv-schermen aanwezig waren, maar slechts een tv-scherm voorin het vliegtuig. En als je dan ook nog eens tussen allemaal Engelsen zit, met weinig beenruimte, ja dan duurt 8 uur vliegen wel erg lang!